česky anglicky

Tréninkové plány pro přípravu na ČSOB Vokolo priglu

Zatím se to zdá jako daleká budoucnost, ale druhá říjnová sobota se už kvapem blíží. Třináctého října odstartujeme již IX. ročník ČSOB Vokolo Priglu. Hlavní partner závodu – běžecká speciálka TRIEXPERT vám pomůže se v následujících deseti týdnech připravit na závod. Těšit se můžete na tréninkový plán, který bude rozdělen dle výkonnosti na začátečníky i pokročilejší běžce.

Cíl máme tedy stanoven, 13. října jsme si v kalendáři zakroužkovali. Jen pro jistotu se zeptám, zda jste přihlášeni? Pokud ne, tak si pospěšte, protože naplnění kapacity závodu se blíží. Dám Vám radu z předchozích let: nevyplatí se čekat, závod se vyprodá a budete muset shánět registraci od někoho neběžícího a uhradit poplatek za přeregistraci.


TRIEXPERT tréninky.

Soustavnost a přiměřenost

Každý týden se vám budeme snažit předat nějaký tip k samotnému závodu, k tréninku, ke stravě nebo k celkové přípravě. Některé tipy budou pro ostřílené závodníky jen zopakováním, nováčkům však můžou poskytnout návod na vyhnutí se slepých uliček.

Tento týden součástí článku nebude ani kostra plánu pro začátečníky nebo pokročilejší běžce. Věnoval bych se jednomu z nejdůležitějších principů tréninku. Soustavnost a přiměřenost. Zní to velice jednoduše, ale zkušenosti z konzultací s běžci mluví jasně. Začátky bývají ostré, až nepřiměřené. Proto doporučuji pomalejší náběh do rutiny tréninkového úsilí než skok do vody rovnými nohama. Zbytečně vysoká intenzita nebo objem v začátku přípravy často vede často ke stagnaci výkonnosti nebo zranění, protože s blížícím se závodem se tréninky prodlužují, přibývají a jsou delší. Raději začněte pozvolna.

Stanovte si počet dní sportu a běhu, který jste schopni dlouhodobě (v řádu týdnů a měsíců) udržet. Vaše tělo potřebuje dostatečný čas na adaptaci. Svalům, šlachám, kloubům to nějakou chvíli bude trvat. Naopak rychleji se vám přizpůsobí oběhový i dýchací systém, a také psychická bariéra vezme brzy za své. Z dlouhodobého hlediska je rozhodně lepší souvisle odtrénovaných 365 dnů v roce, kdy se mírně držíme „na uzdě“, než zoufalé střídání vysokého zatížení a období, kdy nemůžete přes zranění běhat.
.

Plán-neplán na tento tropický týden

Vydejte se na daný počet běžeckých tréninků, které můžete doplnit i o neběžeckou aktivitu. Nezapomeňte, že vaše zlepšení není závislé jen na samotném tréninku, ale taky na dostatečné době, kterou poskytnete tělu pro regeneraci. Pokud tedy plánujete vyběhnout třikrát do týdne, tak nejvhodnější je střídání běžeckého a volného dne s doplněním o jeden neběžecký sportovní den. S délkou a intenzitou se zatím netrapte. Snažíme se splnit první postupný cíl – soustavnost.

Prigl

 

Tip na TRIEXPERT tréninky

Letošní léto je hodně teplé a aktuálně jsme svědky nových teplotních rekordů. Zkuste si proto některý den přivstat a zaběhat si hned ráno než se teploty vyšplhají nepříjemně vysoko. Pokud vám to bude vyhovovat a pokud jste z Brna, můžete se připojit k TRIEXPERT úterním tréninkům na dráze na VUT, které odstartují 21. srpna. Naopak, pokud si rádi pospíte, můžete využít čtvrtečních odpoledních tréninků.  Obě série budou směrovat na přípravu k ČSOB Vokolo Priglu 2018. Z brněnského Triexpertu se na vás budou těšit trenéři Tomáš a Vítek, kteří vám poskytnou nejen rady k přípravě, ale také naučí jak se správně rozcvičit před tréninkem, co dělat po tréninku.

A pokud máte zájem o trenérské vedení a přitom nejste z Brna, můžete si vybrat i z vedených tréninků v Praze, Ostravě nebo Českých Budějovicích:

MĚSTO ÚROVEŇ POČET TRÉNINKŮ TERMÍNY DEN ČAS REGISTRACE
BRNO pokročilí 8 21.8. - 9.10. úterý 6:15 zde
pokročilí 8 23.8. - 11.10. čtvrtek 17:45 zde
PRAHA ženy - začátečníci 8 3.9. - 22.10. pondělí 18:30 zde
pokročilí 8 4.9. - 23.10. úterý 18:30 zde
pokročilí 8 6.9. - 25.10. čtvrtek 18:30 zde
OSTRAVA začátečníci 8 4.9. - 23.10. úterý 17:45 zde
pokročilí 8 6.9. - 25.10. čtvrtek 17:45 zde
ČESKÉ BUDĚJOVICE začátečníci 8 6.9. - 25.10. čtvrtek 18:15 zde
pokročilí 8 4.9. - 23.10. úterý 18:15 zde

 

Děkujeme, že běháte s námi.

Váš Tým ČSOB Vokolo priglu