česky anglicky

Tréninkový plán na 5. týden

Běžecké speciálky TRIEXPERT

Vám přinášejí tréninkový plán na "ČSOB Vokolo priglu 2018"

 

 

Pátý týden (3.9. – 9.9.2018, šest týdnů do závodu)

Tento týden obě skupiny běžců zvýší jak běžecký objem, tak zařadí ve středu běžecký závod Triexpert Cupu v Brně-Obřanech.

 

Foto: KTFoto

 

Začátečníci

A teď do toho skočíme rovnýma nohama. V pondělí 25 minutový běh. A ve středu přijde na řadu vrchol týdne – účast na Triexpert Cupu v Obřanech. Ano, je to 8,8 km. Ale to zvládnete. Samotnou účast na menším závodu před startem na VP vřele doporučuji. Vyzkoušíte si minimálně to, jak nepřepálit začátek a nenechat se strhnout ostatními běžci k tempu, které není udržitelné až do cíle. Před samotným startem se jen protáhněte, vystartujte klidně ze zadních pozic a první 2 km považujte za rozklusání, do otočky závodu se můžete rozběhnout rychlejším tempem. Po otočce už přibližně víte, kolik máte sil. Buď tedy budete držet nastavené tempo, případně mírně zrychlíte. Samotný závod spíše pojměte jako test toho, že jste schopni uběhnout stanovenou vzdálenost, čas je až vedlejší. Po závodě se nezapomeňte protáhnout a druhý den zařadit alternativní pohybovou aktivitu (delší procházku, kolo, bazén). V pátek anebo sobotu zařadit trénink podobný pondělnímu.


Pokročilí běžci


Po

Lehký běh, 50 minut

Út

Volno

St

Závod Triexpert Cupu - rozklusání 1,5 km + závod v Obřanech 8,8 km + vyklusání 1,5 km

Čt

Velmi lehký běh po rovině, 35 minut

Volno

So

Delší volný trénink v délce okolo 75 minut

Ne

Lehký běh 30 minut

Proti minulému týdnu bude součástí kratší rovinatý závod v Obřanech. Víkendový běh prodloužíme. Vše ostatní zůstává ve starých kolejích. Tento týden vyzkoušejte zařadit do rozcvičení před každým během cviky na aktivaci chodidla. I kdyby to mělo být jediné cvičení před během.

 

Tréninkový tip

Dnes jsem si pro vás nachystal jednoduchý, ale účinný cvik. Vhodný před během, nebo klidně i jako cvičení do kanceláře. Často se stává, že chodidlo je zatuhlejší, není dostatečně flexibilní. Toto se bohužel přenáší i do běžeckého kroku, kdy nevyužijeme plný potenciál odrazu, protože nejsme schopni chodidlo dostatečně "ohnout". Najděte si míček, začněte s pěnovým a postupně přecházejte v dalších pokusech k vyšší tvrdosti (tenisák, lakrosový míček a končete u golfového). Větší tvrdost neznamená automaticky pozitivní efekt. Odvalování provádějte pomalu, pocity by neměly být nepříjemné. Pokud najdete zatuhlejší místo na chodidle, vyzkoušejte v tomto místě několik vteřin setrvat nebo přidat pohyb prstů (ohýbání, odtažení).

 


Děkujeme, že běháte s námi

Váš Tým ČSOB Vokolo priglu

 

Garantem tréninků

jsou běžecké prodejny TRIEXPERT v Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové a v Českých Budějovicích.

 

Běžecká diagnostika v TRIEXPERTU