česky anglicky

Tréninkový plán na II. týden

 

Minulý týden jsme začali devítidílnou sérii tréninků, která vás má připravit na VIII. ročník TRIEXPERT Vokolo priglu. Ten odstartuje již za 57 dní! To sice není mnoho, ale tento tréninkový plán je dělaný právě pro to, abyste se i za tak krátkou dobu dokázali na závod připravit. Je to přece jenom 1/3 Maratonu :) TRIEXPERT Vokolo priglu 2016

Tréninkový plán je určen pro širokou běžeckou veřejnost, a to jak z řady úplných začátečníků, tak pokročilých běžeckých nadšenců. Nezaleží na výkonnosti, věku, váze, pohlaví. Jde nám o to běhat s radostí a hlavně pravidelností.

Každý pátek v následujících 8 týdnech zveřejníme tréninkový plán na nadcházející týden, abyste si mohli dopředu rozvrhnout váš čas. 

 

Tréninkový plán pro úplné začátečníky:

Druhý týden  (14.8. – 20.8.), 8. týdnů do závodu

Stojíte na startu přípravy, ve které budou klíčové body: pravidelnost a postupná adaptace na běžecký trénink.

V počátcích je určitě vhodné držet své ambice na uzdě. Tělu trvá týdny, měsíce až roky postupná adaptace na běh. Poměrně rychle se zlepší stav vaše oběhového a dýchacího systému, ale svaly, šlachy a klouby jsou trošku pomalejší. Takže začátek vaši běžecké kariéry zvolíme raději volněji.

Výběhy není potřeba přehánět, stačí stále půl hodina. Pokud půl hodiny nezvládnete, tak zvolněte tempo tréninku, které by mělo být pohodové, nebo běh prokládejte chůzí. Běh prokládaný chůzí například můžete začít na střídání minuty běhu a minuty chůze a v dalších tréninzích postupně přidávat čas běhu. Pokud se dopracujete na 5 minut běhu a minutu chůze, zkuste celý trénink zkrátit a odběhnout jej.

Vyběhněte v denní dobu, která vám časově vyhovuje. Nezapomínejte, že je vhodné dva běhy oddělit aspoň jedním, ideálně dvěma dny odpočinku. Pokud s během začínáte, tak volte den, kdy poběžíte tak, aby jste do tréninku nastupovali odpočatí. A zbytek týdne? Klidně si běžte zaplavat, na kolo. S budováním vytrvalosti pomůže i turistika. Třeba okolo Brněnské přehrady :)

Náplň týdne:

3x - 4x volný, souvislý běh - 30 minut
1x doplňkový sport dle chuti

.

Tréninký plán pro pokročilejší běžce

Druhý týden  (14.8. – 20.8.), 8. týdnů do závodu

Za osm týdnů nás čeká start závodu na zvlněné trati dlouhé 14,1 km okolo Brneněské přehrady. Vyzkoušíme se připravit tak, abyste sami byli spokojeni s přípravou a výsledkem. Všechny tréninky běžte v nízké intenzitě, na úrovni obecné vytrvalosti.

Pokud budete mít ve dne běžeckého volna chuť si zasportovat (kolo, plavání), klidně do toho. Tělo bude určitě rádo za nejednostrannou zátěž.

Náplň týdne:

3x - 4x volný, souvislý běh - 50 minut
1x doplňkový sport dle chuti (posilovna - především se zaměřením na středovou část těla a celkové zpevnění těla), kolo, kolečkové lyže, brusle, plavání - ideální jako kompenzační sport k běhu terénu

Děkujeme, že běháte s námi.

Váš Tým TRIEXPERT Vokolo priglu