česky anglicky

Tréninkový plán na III. týden

 

Blíží se nám další týden přípravy na závod TRIEXPERT Vokolo priglu. Do startu závodu zbývá sedm týdnů. Co nenaženete v tréninku, na závodě už nedoženete. Tak pořádně zamakejte...

 

Tréninkový plán pro úplné začátečníky:

Třetí týden  (21.8. – 27.8.), 7. týdnů do závoduTRIEXPERT Vokolo priglu

Tělo si pomalu začíná přivykat na tréninky, které se stávají součástí týdne. Určitě jedete na pozitivní vlně, ale zatím ještě buďte opatrní se zvyšováním intenzity, délky a četnosti tréninku. Pokud jste minulý týden absolvovali tréninky „indiánském během“ (střídáním chůze a běhu), vyzkoušejte zvýšit podíl běhu. V týdnu vkládáme jeden intenzivnější trénink, kde je žádoucí, aby se organismus dostal do vyšší zátěže. Snažte se dodržet pravidlo o volném dni mezi tréninky.

Náplň týdne: 3x běh, 1x jiná sportovní aktivita

PO volný, souvislý běh - 30 minut
ÚT volno
ST souvislý běh - 45 minut (po cca 15 minutách vložit 8-10 rychlejších úseků, které budou trvat 20-25 vteřin, vždy s vložením volného klusu mezi úseky, na závěr volné vyklusání
ČT volno
volně jiná sportovní aktivita (plavání, kolo,… cokoliv dle chuti, nízká intenzita!)
SO volný, souvislý běh - 30 minut
NE volno

.

Tréninký plán pro pokročilejší běžce

Třetí týden  (21.8. – 27.8.), 7. týdnů do závodu

Máme za sebou první dva týdny. Tento týden budou klíčové 3 tréninky – pondělní delší běh s různou intnzitou, středeční závod Triexpert Cupu na osmikilometrových Popůvkách a víkendový delší běh. Vyzkoušejte zařadit kratší rozcvičku (5 minut) před každý trénink, případně po 5-10 minutách lehkého běhu na začátku.

Náplň týdne: 4x běh, 1x jiná sportovní aktivita

PO souvislý běh - 60 minut (po cca 15 minutách vložit 10-12 rychlejších úseků, které budou trvat 25 - 30 vteřin, vždy s vložením volného klusu mezi úseky, na závěr volné vyklusání, strečink
ÚT volno
ST závod Triexpert Cupu, rozklusání+rozcvičení 1,5 km, na konci rozklusání klidně zařadit 3 rovinky po 15 vteřinách svižnějším tempem + 8 km závod + 1,5 km výklus
ČT volno
volně jiná sportovní aktivita (plavání, kolo,… cokoliv dle chuti, nízká intenzita!)
SO volný souvislý běh cca 40 minut trvání
NE volný souvislý běh 60 minut

Děkujeme, že běháte s námi.

Váš Tým TRIEXPERT Vokolo priglu