česky anglicky

Tréninkový plán na V. týden

 

Do startu závodu zbývá jeden měsíc. Základ vytrvalosti jsme si za poslední čtyři týdny vybudovali, vyzkoušíme se ale v tréninku posunout trošku dál...

Tréninkový plán pro úplné začátečníky:

Pátý týden  (4.9. – 10.9.), 5. týdnů do závodu

V tomto týdnu je záměrně zařazen jeden ze závodů Brněnského letního běžeckého poháru - TRIEXPERT CUP, abychom si vyzkoušeli závodní atmosféru, zvýšili intenzitu běhu a především se naučili pracovat s rovnoměrným tempem během přípravného závodu. Před středečním závodem se nezapomeňte dobře rozklusat (v nízké intenzitě, protáhnout svaly, vložit 2-3 lehčí rovinky). Dle únavy po závodě je na výběr, zda vložíte aktivní regeneraci (naprosto volný klus) či odpočinek, každý dle stavu po závodě.

V polovině nejkratšího běhu týdne vyzkoušejte zařadit 3 až 4 úseky svižnějším tempem o délce 100 metrů. Mezi úseky následuje jednominutový meziklus. Celý tréninky běžíme tedy souvisle, bez přestávek. Tyto zrychlené úseky pomůžou tělu se připravit na zadýchání, které nás čeká na trati VP – několika výběhů kopců.

 

Náplň týdne: 4x běh, 1 x jiná sportovní aktivita

PO volný souvislý běh - 40 minut
ÚT volno 
ST závod TRIEXPERT CUP - snažit se běžet rovnoměrně, nepřepálit start, spíše stupňovat závěr. Po závodě důkladně volně vyklusat a následný strečink
ČT volno nebo volný klus - 30 min.
dle předchozího dne, tzn. pokud byl ve čtvrtek volný den, tak klus a obráceně
SO domácí posilování s vlastním tělem
NE volný souvislý běh - 45 minut

TRIEXPERT Vokolo priglu

Tréninký plán pro pokročilejší běžce

Pátý týden  (4.9. – 10.9.), 5 týdnů do závodu

Doufáme, že středeční pětka se vám povedla. Tento týden je na plánu mimo jiné další závod TRIEXERT CUPu. Tentokrát je na pořadu dne jedenáctikilometrová trať v Líšni, která se již délkou přibližuje k Vokolo priglu. Kromě závodní středy zařadíme do tréninků krátké vybíhané kopce. Vytipujte si mírný kopec (ale ne zas prudký), kde si přibližně odměřte 80 metrů (nebo 15 vteřin). Zpátky dolů na start je pomalý meziklus. A nezapomínejte na pořádné rozcvičení před tímto tréninkem a závodem ve středu.

Náplň týdne: 4x běh

PO 60 minut po rovině volným tempem, v druhé půlce tréninku zařadit 2 série 6 krátkých kopečků (80 m nebo 15 vteřin) s volným meziklusem zpět, mezi sériemi je 5 minut volného běhu
ÚT volno
ST závod Triexpert Cupu, rozklusání+rozcvičení 5 minut + 11 km závod + 15 minut výklus a 5 minut protažení
ČT 40 minut volně ve zvlněném profilu a podkladu, pokud jsme po závodě v pořádku, vyzkoušíme druhou půlku tréninku přidat na intenzitě
volno
SO delší volný běh v délce 80 minut, nezapomenout na rozcvičení na začátku a závěrečné protažení
NE volno

Děkujeme, že běháte s námi.

Váš Tým TRIEXPERT Vokolo priglu