česky anglicky

Účinky sauny potěší i běžce

Společnost SAUNIA vám přináší další článek o vlivu saunování na sportovní výkon. Tentokráte se zaměříme především na běžce a přidáme několik tipů, jak maximalizovat pozitivní účinky saunování...

Sportování a následná relaxace v sauně je velmi oblíbenou kombinací. Mnoho lidí si v poslední době zamilovalo běh a doslova mu propadlo. Věděli jste ale, že mezi účinky saunování patří i zlepšení fyzického výkonu? Proto je pravidelná návštěva sauny vhodná nejen pro vrcholové sportovce, ale i pro rekreační běžce.

Termoterapie – léčba prohříváním tkání

Chcete, aby vaše tělo po fyzickém výkonu lépe regenerovalo? Vyzkoušejte saunování. Prohřívání v sauně je starodávná tradice užívaná různými národy už od pradávna. V moderní době se prohřívání svalových tkání říká termoterapie. Účinky sauny působí blahodárně na lidské svaly. Zároveň uvolňuje napětí a povzbuzuje prokrvení tkání a látkovou výměnu. Díky tomu organismus rychleji regeneruje a lépe odbourává zplodiny metabolismu. Kromě úžasných vlivů na fyzickou stránku saunování povzbuzuje i lidskou psychiku. Střídání teplot totiž přináší lidské mysli uvolnění.

Saunia

Sauna a běhání – zlepšete si fyzičku

Vyhřívání se v sauně má vliv i na fyzický výkon. Stalo se vaší vášní běhání? Saunování umožní vašim namáhaným svalům rychlejší regeneraci a zároveň může dopomoci i k lepšímu výkonu. Kanadští vědci zjistili, že saunování má vliv na růst fyzického výkonu. Zkoumali jedince v rámci jejich tréninkového plánu a indikovali jim návštěvu sauny čtyřikrát týdně  na 30 minut. Po srovnání výkonů před pravidelným saunováním a po třech týdnech se saunou vědci zjistili, že se sportovci zlepšili výkonnostně až o několik procent.

Kdy je správný čas vyrazit do sauny?

Aby byly účinky sauny co nejefektivnější s ohledem na vaše sportovní výkony, je důležité dodržovat několik základních pravidel.

  1. Nejlepší je navštěvovat saunu až po běhání. Sauna má zklidňující vliv na svaly i mysl, proto není vhodné do sauny chodit před fyzickým výkonem. Saunu navštěvujte nejlépe na večer.

  2. Dodržujte časový rozestup mezi sportem a saunováním. Pokud například běháte v posilovně na páse, je dobré alespoň 10–20 minut vyčkat. Obecně platí, že by při vstupu do sauny váš tep neměl být vyšší než 100 úderů za minutu.

  3. Nezapomeňte hydratovat. V mezičase, kdy budete vyčkávat na zklidnění vaší tepové frekvence, je dobré doplnit tekutiny. Když běháte, vypotíte velké množství tekutin. Stejně tak v sauně. Každé saunování vás stojí zhruba půl litru. Pijte proto průběžně dostatečné množství čisté neperlivé vody nebo lehce oslazeného čaje. Přidat můžete i malé množství rehydratačního roztoku, abyste předešli křečím.

Běháním pro své tělo děláte spoustu dobrého. Vylepšete své běžecké výkony správnou regenerací a běžte si odpočinout do sauny. Svaly i mysl se zklidní a vy tak dopřejete svému tělu po fyzickém úsilí zasloužený odpočinek. Ba co víc, usnadníte mu regeneraci, a tím zvýšíte svou výkonnost při běhu.


Společnost SAUNIA vás zve do svého nově otevřeného prostotu v OC LETMO.

Děkujeme, že běháte s námi.

Váš Tým ČSOB Vokolo priglu